Met Nedtrack verhogen wij klanttevredenheid en besparen we tijd en personeelskosten

Bedrijf 
Beekenkamp Group

Resultaten
Tijdsbesparing
Efficiëntere werktijden

Verhoging klanttevredenheid

Beekenkamp is een grote internationale speler op het gebied van groente,  pot- en perkplanten, verpakkingen en chrysanten. Jaarlijks heeft Beekenkamp een productie van meer dan 2 miljard jonge planten per jaar en een totaaloppervlakte aan kassen van meer dan 90 hectare.

Sinds 2016 jaar werken de medewerkers van de afdeling planning binnen Beekenkamp met het Mijn Nedtrack portaal. Via het portaal kunnen ze de live bewegingen van hun wagenpark traceren en de tachograaf in de trucks digitaal op afstand uitlezen.

Snelle implementatie


“Toen we ruim 7 jaar geleden op zoek waren naar een telematica oplossing waren we al snel overtuigd om voor Nedtrack te kiezen. Het gebruiksvriendelijke webportaal, de vriendelijke medewerkers en mogelijkheid om ook de tachograaf op afstand uit te lezen maakte Nedtrack tot de meest interessante optie. De inbouw van de tracking oplossingen en de uitleg van het webportaal werd destijds snel en vakkundig uitgevoerd. Binnen no-time konden we aan de slag!”

Medewerkers Beekenkamp enthousiast over Nedtrack: tijdbesparing, efficiënter werken en verhoging van onze klanttevredenheid

Groot gebruikersgemak

“De medewerkers van de afdeling planning maken nu al geruime tijd gebruik van het Mijn Nedtrack portaal. Omdat onze chauffeurs in heel Europa actief zijn was het voor ons essentieel om ons wagenpark te kunnen traceren. Ook het uitlezen van de tachograaf koste ons te veel tijd en geld. Chauffeurs hoeven nu niet meer handmatig de tacho uit te lezen. Dat kunnen onze collega’s van de afdeling planning eenvoudig op afstand. Hierdoor kunnen we onze chauffeurs efficiënter inzetten en besparen we op personeelskosten”.

Verhogen van de klanttevredenheid dankzij smart insights

 

“De slogan van Nedtrack sluit wat ons betreft perfect aan bij onze case. Smart insights, faster growth. Door de realtime inzichten in het webportaal hebben we de klanttevredenheid onder onze klantenkring weten te verhogen. Dankzij de live locatie kunnen we klanten perfect op de hoogte houden hoelaat een chauffeur aankomt en hoelaat de levering plaatsvindt. Ook als er vertragingen zijn, denk aan files kunnen we de klant vooraf een seintje geven.  Klanttevredenheid is voor ons een belangrijke pijler binnen Beekenkamp. In sommige gevallen willen klanten de live locatie van de order volgen, via het Nedtrack portaal delen we eenvoudig de tijdelijke live track & trace link”.

 

Digitale tachograaf: handmatig uitlezen en gedoe is verleden tijd

“Chauffeurs hoeven zich niet meer druk te maken om de tachograaf op tijd uit te lezen. Dit doen onze collega’s van de afdeling planning automatisch via het Nedtrack portaal.  De combinatie van live track & trace en de digitale tachograaf maken Nedtrack tot een ideaal platform waar wij binnen Beekenkamp de nodige tijd en kosten hebben uitgespaart”.

“Op het gebied van service springt Nedtrack er echt uit”

“Heb je een vraag over een functie in het portaal of een vraag over de hardware, we worden bij Nedtrack altijd snel en vakkundig geholpen. Iets dat in deze tijd zeker niet altijd meer voorkomt. Ook als ze een vraag niet direct kunnen oplossen, krijg je keurig een terugkoppeling dat er aan gewerkt wordt.

Binnen Beekenkamp zijn onze collega’s erg tevreden over het Nedtrack portaal. Het portaal zit zo simpel en eenvoudig in elkaar, je hoeft er niet over na te denken” aldus Henk Mostert, Transportmanager bij Beekenkamp.

 

Henno

Telematica specialist

Ook interessant?

Scroll naar boven